Ofte stillede spørgsmål

Kategori

Levering

Hvad koster levering?

Vi tilbyder gratis levering til pakkeshop. Hvis der ønskes hjemmelevering, tillægges et fragtgebyr.

Kan jeg vælge en bestemt leveringsdato?

Ja. Når du er gået til kassen og har udfyldt dine leveringsoplysninger, har du mulighed for at vælge en bestemt leveringsdato i kalenderen under ”Vælg ønsket leveringsdato”. Hvis du ikke vælger en dato, bliver din ordre sendt afsted hurtigst muligt. Hvis du vælger at opstarte et abonnement hos os, sendes den første buket afsted med det samme til dig. Herefter har du mulighed for selv at bestemme, hvornår du ønsker levering af næste buket.

Jeg har ikke modtaget min ordrebekræftelse. Hvad gør jeg?

Tjek venligst dit spamfilter, og hvis ikke den ligger her, bedes du sende os en mail på hello@livingflowers.dk, så vi kan fremsende en ny til dig.

Kan jeg hente min ordre på jeres lager?

Du er altid velkommen til at kontakte vores kontor og aftale afhentning. På hjemmesiden kan du vælge Click & Collect mandag til torsdag mellem 9-15 og fredag mellem 9-14.00. Kontakt os endelig, hvis det haster. Vi kan fanges på 27854444.

Min ordre

Kan I lave specialfremstillede buketter?

Erhvervskunder har mulighed for at kontakte os for større blomsterdekorationer/installationer. Sammen med vores designer finder vi altid en flot individuel løsning, som passer til jeres behov.

Har jeg fortrydelsesret?

Der er ikke fortrydelsesret på buketterne.

Kan jeg bytte mine onlinekøb i en butik?

Nej, der er ikke byttemulighed.

Har jeg reklamationsret?

Ligesom andre produkter er der reklamationsret, hvis ikke produktet lever op til det lovede. Små skønhedsfejl opstår i naturen og derfor også i vores buketter. Det er derfor helt naturligt, at der kan være knæk og manglende blomster i din buket i forhold til billedet her på siden. Heldigvis er det også disse naturlige forskelle, som gør hver buket smuk og speciel. Blomsterne stilles i en vase uden vand og kan herefter pynte fint og længe.

Hvornår trækkes pengene på min konto?

Vi trækker pengene, når buketterne afsendes. Hvis bestillingen er over syv dage fremme, trækker vi pengene efter syv dage, da betalingen ellers vil udløbe.

Hvad gør jeg, hvis min pakke/buket er beskadiget?

Hvis din pakke/buket er beskadiget, bedes du venligst sige det til medarbejderne i pakkeshoppen. Vores anbefaling er, at du skal pakke din buket ud med det samme for at se, om også buketten er beskadiget. Hvis det er tilfældet, vil pakkeshoppen vejlede dig i, hvordan du får GLS til at refundere dit køb/prisen.

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

Vores kundeservice kan kontaktes på e-mail: hello@livingflowers.dk og via telefon på: 27854444.

Besøg os i Hinnerup

Du er altid velkommen til at kigge forbi vores binderi og kontor for at se størrelserne på buketterne. Ring gerne hvis du vil være sikker på, at vi er der. Som udgangspunkt er vi der altid i normal kontortid. Vi kan træffes via telefon på 27 85 44 44, hvis du ikke vil køre forgæves.

Kan jeg købe et bundt blomster i stedet for en bundet buket?

Vi sælger kun buketter, men det kan jo ændre sig i fremtiden.

Kan jeg sende en buket som gave?

Ja, det har vi mange, som gør. Indtast modtagerens adresse i leveringsadressen. Der kan også tilføjes et kort ved kassen, hvor du kan skrive en personlig hilsen.

Slet / ændring af min kurv eller bestilling

Du ændrer dine antal af buketter ved at trykke på + eller - (minus). Hvis du ønsker at slette buketten helt, kan du trykke på krydset. Hvis du ønsker at slette det personlige kort, kan du trykke på krydset. Hvis du ikke har tilføjet et kort til kurven / din ordre, vil din hilsen ikke blive sendt med buketten.

Pakning af buketter og vaser

Vores buketter pakkes først ind i silkepapir og herefter i en flot gaveboks. Information om buketterne medfølger i boksen. Vaser pakkes i en boks for sig selv. Når der både bestilles buketter og vaser, kommer de på to pakkenumre - i de forskellige bokse.

Buketten

Hvorfor kan jeg ikke stille min buket i solen eller nær varmekilder, og hvordan undgår jeg, at den drysser (så den holder længst muligt) ?

Da blomsterne er friske, vil en varmekilde få vandet i dem til at fordampe hurtigere, og direkte sollys vil få buketten til at falme hurtigere. Når buketten stadig er levende, vil den naturligt også reagere på temperatur- og luftfugtighedsforskelle, ligesom åbne vinduer vil give mulighed for lette vindstød, og buketten kan naturligt drysse ved disse forekomster. Under levering kan der naturligt falde lidt blade af. Ryst i disse tilfælde blot buketten og vend den på hovedet, inden den arrangeres i vasen.

Hvordan rengører jeg min buket?

Du kan rengøre din buket med en kold føntørre, en luftspray eller forsigtigt med en blød støveklud.

Har buketten duft?

Buketterne får ikke tilført nogen former for duft. De er 100 % naturlige, og den gamle proces som er genoplivet for, at buketterne kan holde i 6 måneder, bliver lavet uden kemi og ikke engang pesticider, som ellers bliver brugt mange steder. Da blomsterne er levende, vil de alle have deres egen duft, så det kan variere fra buket til buket, men duften vil aftage, som buketten tørrer ud, ligesom du kender det fra en almindelig buket, hvor duften også er kraftigst i starten og aftager, som den tørrer ud.

Hvordan kan blomsterne overleve så længe? (er de falske?)

Buketterne er bundet af levende blomster, som har fået en plante- og bionedbrydelig nektar. Denne nektar tager længere tid om at fordampe i forhold til vand. Det er derfor, at buketten kan holde sig frisk så længe. Så et 100% naturprodukt! Læs mere på siden, Blomsterbuketter med fokus på klima og miljø, eller kontakt os på 27 85 44 44 for at høre mere. Vi besøger jævnligt Blomstergården, og alle de skønne oplevelser deler vi gerne med dig, så tøv ikke med at kontakte os.

Klippe i buketten / hvordan arrangeres buketten

Buketterne er bundet sammen med bast, som man ikke bør klippe op. Vi lader stilkene være lange, således de kan afkortes hjemme og kan passe de mange vaser, der findes. Husk at valget af vase har stor betydning for udtrykket af buketten. Vi anbefaler at vælge en vase med bred bund, så stilkene kan spredes, men med en mindre åbning. På denne måde vil du opleve et fyldigt og luftigt udtryk.

Hvilken buket passer til hvilken størrelse vase?

Vase 15-22 cm = Naturligvis
Vase 22-25 cm = Naturligvis eller Luksuriøs
Vase 25-30 cm = Luksuriøs
Vase 30-55 cm = Pompøs

Vi anbefaler en vase med bred bund og smal åbning. Herved opnår du mest fylde i buketten, da stilkene får plads i vasen til at sprede sig ud. Husk, at du altid kan klippe stilkene til, så buketten passer i højden til vasen eller, at du ved f.eks. gulvvaser kan lægge sten/papir i bunden af vasen, hvis vasen er meget høj.

Se vores udvalg af vaser her

Science-Based Targets (SBTi)

Vi er Science-Based Targets (SBTi) valideret. Læs gerne mere om vores fokus på klima og miljø her.

Allergi og dyr - Er buketterne allergivenlige?

Vi har kunder, som giver meget positiv feedback i forhold til allergi, og vi har nogle, som ikke kan tåle dem. Vi kan kun konkludere, at allergier er individuelle, og vores buketter er også individuelle, da de naturligvis er bundet af forskellige slags blomster.

Under hver buket findes en detaljeret beskrivelse af de enkelte blomsterstilke, der indgår. Dette gør det lettere for vores kunder at træffe informerede valg baseret på deres personlige allergier.
Vi stræber efter at tilbyde et bredt udvalg af smukke buketter, der er designet med forskellige blomster, så alle kan nyde vores buketter uden bekymringer.

I forhold til kæledyr er det også meget individuelt både, hvad de forskellige dyr kan tåle, og om de overhovedet spiser af buketten, der står på bordet. Men også her kan der findes en beskrivelse af, hvilke stilke der indgår i hver enkelt buket, så man som kunde kan træffe det rigtige valg.
Der indgår ikke nogen former for skadelig kemi eller lignende i vores buketter, og de kan komme direkte i komposten, når de efter minimum 6 måneder er blevet trætte og skal smides ud.

Adventskrans / Dekoration

Vores adventsdekoration og juledekorationer kan købes med eller uden lys. De sendes i en boks, pakket forsvarligt ind.

Abonnement

Hvordan kan jeg stoppe mit abonnement?

Det kan du gøre ved at logge ind på din profil på vores hjemmeside. Her kan du stoppe, pause eller forskyde din levering.

Kan jeg ændre stilen på buketten i mit abonnement?

Giv os venligst et kald på tlf: 27 85 44 44 for at høre om mulighederne.

Videregives mine personlige oplysninger?

Vi videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre end dem, som er nødvendige for, at vi kan levere din buket.