HANDELSBETINGELSER:

Handelsbetingelserne herunder er gældende for køb af varer, tjenesteydelser og abonnementer på hjemmesiden hos Livingflowers.dk

Levering:

Living Flowers leverer i hele Danmark med GLS PakkeShop

Vi forbereder bestillingerne allerede dagen inden levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan foretage ændringer tæt på leveringsdatoen. Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.

Når din ordre er pakket og klar til afsendelse, modtager du automatisk din kvittering pr. E-mail med tilhørende track & trace nummer, så du kan følge forsendelsen. Hvor lang tid i pakkeshop inden returnering, kunden /abonnementen skal selv betale for returforsendelsen.

Levering til privatadresser sker via pakkeshop:
Leveringen sker normalt indenfor 2-5 dage, hvis ikke andet er aftalt. Vi leverer pakker til GLS PakkeShop mandag-fredag. Leveringstid er ikke garanteret, da vi sender pakker med vejtransport, så blandt andet trafikpropper kan medføre forsinkelser. Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves. Normalt leverer vi inden for almindelig butiks-åbningstid. Ordre der modtages i weekenden og på helligdage, bliver behandlet førstkommende hverdag.

For alle bestillinger gælder det, at hvis leveringen ikke kan gennemføres regelmæssigt, grundet force majeure (krig, vejrlig o.a.), vil den blive leveret ved førstkommende lejlighed. Vi sender dig en mail eller sms (hvis det er muligt), så du ved, hvor i leveringsprocessen din buket er.

Levering til virksomhedsadresser:
Vi leverer direkte til en firmaadresse med GLS, i overensstemmelse med GLS.

Fortrydelsesret:
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på bunder og buketter. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering, senest 5 dage inden leveringsdato. Du bedes meddele fortrydelsen på mail: hallo@livingflowers.dk

Reklamationer:

Living Flowers garanterer, at buketterne er friske ved modtagelsen, at udbringning sker indenfor leveringsfristen og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer, skal rettes til Living Flowers. En reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Fejl på dit, eller din udbyders, tekniske udstyr eller forkert behandling af buket , er Living Flowers uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til Living Flowers kendskab.

Persondatapolitik:

Dine personoplysninger tilhører dig. Du deler dine oplysninger med Living Flowers, fordi du gerne vil bestille en vare. Men vi forestiller os, at du gerne vil vide hvorfor vi skal bruge dine personoplysninger og hvordan vi behandler dem. Det vil vi gerne fortælle dig.

Data:
Living Flowers bruger kun de data du giver os. Vi behandler dine Personoplysninger til forberedelse, udførelse og håndtering af en aftale og til andre formål, såsom (direkte) markedsføring.
Vi bruger følgende oplysninger:
- Navn og adresse på afsender og modtager
- Telefonnummer
- Betalingsadresse
- E-mailadresse
- Betalingsinformation
- IP-adresse.

Sikkerhed:
Vi beskytter de oplysninger du giver os, så ingen uvedkommende har adgang til dem.

Opbevaringsperiode:

Vi gemmer personoplysninger så længe det er nødvendigt for at kunne behandle din ordre og herefter opbevarer vi dem til egen brug i maks. 5 år. Herefter vil personoplysningerne blive slettet, med mindre vi af lovmæssige årsager er forpligtet til at opbevare dem i længere tid.

Jf. bogføringslovens § 10. vil ovenstående data blive gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører. Vi sender muligvis en tilfredshedsundersøgelse ud med henblik på at udvikle vores produkter og services. 

Living Flowers via abonnement:
  1. Vælg buket
  2. Vælg intervallet på abonnement under bestilling. Du kan vælge mellem forskellige abonnementstyper. 
  3. Vælg levering samt dato for levering: Fortæl os hvilken pakkeshop vi skal levere til eller virksomhedsadressen.
  4. Betal: Du opretter din egen profil, så du altid kan rette eller ændre din levering, opsige dit abonnement. Så går du til betaling og vi sørger herefter for levering af dine buketter som du ønsker.  Ændring af levering skal senest 5 hverdage (mandag-fredag) inden planlagt levering.

Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement ellers skal vi bruge dine forældres eller værges samtykke. 

Din egen profil:
Ved køb af abonnement opretter du din egen profil.  Din profil indeholder blandt andet brugernavn (e-mailadresse) og adgangskode. Det er disse oplysninger, du skal bruge, hver gang du logger på dit abonnement. Vi sender en kvittering samt bekræftelsesmail med et link til at aktivere profilen på abonnementet.

Dine forpligtelser som kunde:

Ved afgivelse af en ordre skal du som Kunden sikre at de afgivne oplysninger er korrekte.

Du skal behandle modtagne loginoplysninger til din konto på Hjemmesiden fortroligt. Loginoplysninger må ikke overdrages eller videregives.

For abonnementer starter fortrydelsesfristen på den dag, du som kunde, har modtaget den første vare i medfør af dit abonnement, du selv har indgået. Du har som kunden pligt til at meddele om fortrydelsen ved at meddele det skriftligt til Living Flowers mail: hallo@livingflowers.dk

Hvis du som kunden allerede har betalt for varer, som er dækket af et Abonnement eller en Aftale, som du har fortrudt, refunderer Living Flowers det betalte beløb til dig som kunde indenfor 14 dage, regnet fra det tidligste tidspunkt hvor Living Flowers modtager dokumentation på, at varen er afsendt eller modtager de returnerede genstande. Hvem betaler for at sende retur

Kunden er ansvarlig for evt. værdiforringelser af en vare, som måtte finde sted i fortrydelsesperioden, hvis Kunden har behandlet varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.

Kunden er ansvarlig for al anvendelse af sine loginoplysninger.

  • Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, er du forpligtet til at betale fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen, samt andre rimelige omkostninger, jf forbrugeraftalelovens §25, stk. 1 og 2.
  • Fortrydelsesretten finder kun anvendelse, hvis du er en forbruger i forbrugeraftalelovens forstand.
Betaling:
Abonnement og engangskøb betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver abonnenten tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.

Living Flowers trækker pengene fra din konto, når varen afsendes af hver ordre i hele abonnementsperioden. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk. Det beløb, som Living Flowers opkræver, modsvarer varers pris som afsendes. Dette betyder, at det beløb, som bliver opkrævet i en periode, muligvis er anderledes end i den forrige periode.

 Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, vil abonnenten blive informeret herom på mail og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Denne information krypteres på betalingssiderne hos DIBS, som er certificeret af Visa og MasterCard. Living Flowers lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt udløbsdato og korttype.

Faktura betaling for erhvervskunder

Alle bestillinger som betales via elektronisk fakturering til offentlige myndigheder og institutioner i stat, amter og kommuner skal påføres EAN-lokationsnummer og rekvisitionsnummer. For at kunne påføre EAN-lokationsnummer og rekvisitionsnummer skal der ved betalingsform vælges ”Elektronisk fakturering offentlig myndighed + 35,00”

Det er kun muligt for erhvervskunder at betale med faktura.

Opsigelse, ferie eller ændring af abonnement:
Du kan når som helst afbestille, pause eller ændre dit abonnement.

Du modtager 3 dage inden din næstkommende betaling af din buket, en mail hvor du kan vælge hvilket design af buket, du ønsker ved din næste levering. Hvis du ikke fortager valg, vælger vi for dig, fra vores aktuelle sortiment. Vi vælger en buket, ud fra det vi betragter er, af samme stil og farver som den buket du sidst har fået leveret.

Ændringer:

Har du ændringer til din næste levering, kan disse foretages indtil 5 hverdage (mandag-fredag) inden leveringsdatoen. Efter den dato, kan vi ikke garantere at ændringerne kan træde i kraft, dette gælder også for pause af abonnement.

Opsigelse:

Du kan opsige dit abonnement via din profil gebyrfrit. Vi skal have din opsigelse senest 5 dage før, abonnementet skal slutte eller din næste levering. Ønsker du at holde pause i dit abonnement eller foretage ændringer, kan dette gøres via din profil.

Pris:

Kunden skal betale den pris, som er angivet i Aftalen på de tidspunkter, som er angivet i Aftalen. Living Flowers forbeholder sig retten til med 14 dages forudgående varsel at ændre i varesortiment, herunder blomstersorter, priser samt leveringsfrister og -tider, som tilbydes og som skal leveres under et Abonnement i abonnementsperioden. Ved væsentlige ændringer, herunder ved prisforhøjelse, kan du som kunde opsige Aftalen/abonnementet indenfor 10 dage.

Kan jeg få indflydelse på min buket:
Vores dygtige florister sætter løbende nye buketter sammen efter sæson. Som udgangspunkt har vi 4 sæsoner, med hver 6 buketter at vælge imellem. Vi tager udgangspunkt i den bukettype/pris, du har valgt første gang i dit abonnement, men du kan løbende ændre hvilken buket du ønsker. Det er ikke muligt at skræddersy buketterne derudover. – se evt. vilkår for ændringer af abonnement.

Ændring af vilkår:
Ændring af abonnementsbetingelser varsles med mindst en måneds varsel. Hvis der er tale om væsentlige ændringer, sker varsel per mail. Ved mindre ændringer samt ændringer, der ikke er til ugunst for kunden, varsles der ikke. De gældende abonnementsbetingelser vil altid kunne findes på Livingflowers.dk

Cookies:
Når du besøger livingflowers.dk, lagres der såkaldte cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

ANSVAR OG ANSVARSBEGRÆNSNING:

Living Flowers er ikke erstatningsansvarlige for indirekte tab og følgeskader, herunder driftstab, tidstab, avancetab, mv.

Kunden er ansvarlig for evt. værdiforringelser af en vare, som måtte finde sted i fortrydelsesperioden, hvis Kunden har behandlet varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.

Kunden er ansvarlig for al anvendelse af sine loginoplysninger.

Living Flowers påtager sig ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl, problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling, eller tab, påført på anden måde, ligesom Living Flowers fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af, at brugere af hjemmesiden har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

Living Flowers er ikke ansvarlig for fejl, eller mangler, ved købte produkter, herunder fejl i data m.v., medmindre det kan påvises, at fejlen kan tilregnes Living Flowers som forsætlig eller uagtsom. Living Flowers kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.

ÆNDRINGER TIL NÆRVÆRENDE HANDELSBETINGELSER:

Living Flowers forbeholder sig retten til når som helst at ændre nærværende Handelsbetingelser med mindst 30 dages varsel. For så vidt angår ændringer, der ikke er til ugunst for Kunden, varsles der ikke. En væsentlig ændring, resulterer i at Kunden kan opsige Aftalen før ændringen træder i kraft ved at give Living Flowers skriftlig meddelelse herom inden datoen for ændringens ikrafttræden.

MISLIGHOLDELSE:

Hvis kunden ikke opfylder sine forpligtelser i henhold til den indgået Aftale, abonnement f.eks. betalingsforpligtelser, efter at have modtaget skriftligt varsel fra Living Flowers, betragtes dette som væsentlig misligholdelse, der berettiger Living Flowers til at ophæve Aftalen. Living Flowers har endvidere ret til at kræve erstatning af Kunden for tab og omkostninger, herunder inkassoomkostninger, ved eventuelle tab. I tilfælde af forsinket betaling, f.eks. pga. en annulleret betaling eller hvis der ikke er midler på den anførte konto, er Living Flowers berettiget til at opkræve rente i henhold til renteloven. Hvis Kunden ikke betaler det fulde restbeløb efter at have modtaget skriftligt betalingspåmindelse på mindst 10 dage, er Living Flowers berettiget til at sende kravet til inkasso og ophæve Aftalen.

ANDRE BESTEMMELSER:

Living Flowers forbeholder sig udtrykkeligt alle rettigheder i enhver henseende. Kunden må ikke overdrage en aftale eller evt. andre rettigheder eller forpligtelser i medfør af en aftale til en tredjepart uden udtrykkelig forudgående samtykke fra Living Flow.

LOVVALG OG VÆRNETING:

Alle aftaler og handelsbetingelser er underlagt lovgivningen i Danmark. Tvister mellem Living Flowers og kunden/abonnementer, som er opstået i anledning af aftalen eller som ellers er forbundet med aftalen, kan alene indbringes for de danske domstole.

KONTAKT:

Dopamin ApS - Living Flowers

Samsøvej 18-22, 8382 Hinnerup

Phone: 27 85 44 44

CVR nr: 41143320

Email: hallo@livingflowers.dk

KLAGE:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice e-mail hallo@livingflowers.dk

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Kunden kan klage til Center for Klageløsning via http://www.forbrug.dk/

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.